Seurakuntavaalien ja ehdokasasettelun infoilta

Maanantaina 9.4. klo 18 Liedon seurakuntatalolla pidettävässä seurakuntavaalien infoillassa puhutaan syksyllä edessä olevista vaaleista ja meneillään olevasta ehdokasasettelusta. Illassa kuullaan ja keskustellaan luottamushenkilöiden tehtävistä kirkossa ja saadaan tietoa ehdolle asettumisesta ja  valitsijayhdistysten perustamisesta.  Avointa infoiltaa luotsaa kirkkoherra Risto Leppänen.  Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko valitsee uudet luottamushenkilöt nelivuotiskaudelle marraskuussa. Vaalipäivä on 18.11.2018, ja ennakkoäänestys  6.–10.11.2018.  Ehdokasasettelun aika on alkanut ja päättyy 17.9.

Nyt on aika kysyä, mitä kirkko minulle merkitsee, mitä se voisi merkitä, mihin suuntaan haluaisin kirkkoa ohjata?  Kiinnostaisiko vaikuttaminen kotiseurakunnassa? Infoiltaan kannattaa lähteä kuulolle, jos on kiinnostunut ehdokkuudesta, mutta yhtä lailla, jos taustavaikuttaminen valitsijayhdistyksen perustajajäsenä tai asiamiehenä voisi kiinnostaa.

Illassa on myös saatavilla valitsijayhdistysten perustamiseen sekä ehdolle asettumiseen tarvittavia asiakirjoa.

Lisätiedot: hallintosihteeri Sari Koski, p. 050 591 5858, sari.a.koski@evl.fi

Tue Apr 03 12:13:00 EEST 2018