Talkoilla 158 seppelettä sankarihaudoille itsenäisyyspäiväksi

ensimmäinen talkoilla tehty havuseppele, mukana työhanskat ja oksasakset

Suomi 100-juhlavuoden kunniaksi talkoillaan Liedossa havuseppeleitä. Tarkoitus on näin tehdä havuseppele jokaiselle sankarihaudalle sekä Liedon että Tarvasjoen kirkkomaalle. Työn sarkaa riittää ja talkoolaisille on tarvetta: seppeleitä tarvitaan kaikkiaan 158, Liedon kirkon hautausmaalle 76 ja Tarvasjoelle peräti 82.

Liedon seurakunnan järjestämiin seppeletalkoisiin voi osallistua marraskuun ajan tiistai-iltapäivisin Littoisissa, Tammikallion seurakuntakodissa. Lisäksi pidetään iltatalkoot, Tarvasjoella seurakuntatalolla keskiviikkona 22.11. sekä Liedon keskustassa seurakuntatalolla tiistaina 28.11.

Seppeleen tekoon talkoissa opastavat seurakunnan työntekijät Tiina Aaltonen ja Heidi Laaksonen. Jokaisen tulijan on hyvä varustautua ohuilla työhansikkailla. Jos itseltä löytyy vielä oksasakset tai kuusenhavuja, voi niitäkin ottaa, mutta tämä ei ole välttämätöntä. Talkoista saa tarvittavat materiaalit. Sitomisessa käytetään 10 cm:n mittaisia haarallisia kuusenoksia.

Jos talkooajat ovat itselle sopimattomat, mutta haluaisi silti osallistua projektiin, voi ohjeet ja materiaalin saada itselleen talkooiltojen vetäjältä Tiina Aaltoselta, ja siten seppeleen teko onnistuu kotonakin.

2017-11-15 10:25:01.0