Uuden toimitilan osalta edessä arkkitehtisuunnittelun toteuttajan valinta

Seurakunnan uuden toimitilahankkeen osalta kirkkoneuvosto tutustui kokouksessaan 5.6.2017  A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:n edustajien esittelyn merkiten tiedoksi tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisen materiaalin.

Aiemmin keväällä, kokouksessaan 5.4.2017, kirkkoneuvosto valtuutti seurakunnan talouspäällikön valitsemaan toteuttajan uudisrakennuksen suunnittelukilpailun toteuttamiseksi.

A-Insinöörit-yhtiöryhmän kuuluva A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy valittiin toimitilahankkeen esiselvitysvaiheen rakennuttajan tukipalveluiden toteuttajaksi. Esiselvitysvaiheen tilattuja työtehtäviä ovat muun muassa arkkitehtisuunnittelun tarjouspyyntöjen laadinta, arkkitehtisuunnittelun luonnosten kilpailuttaminen, tavoitehinta-arvioiden laadinta saatujen luonnosten perusteella, tarjousvertailulaskelmien laadinta, materiaalin esittely kirkkoneuvostolle sekä hankesuunnitteluvaiheen arkkitehtisuunnittelun konsulttisopimuksen laadinta.

Varsinaisten valintojen ja päätösten teon aika on edessäpäin: kirkkoneuvosto valitsee hankesuunnittelun arkkitehtisuunnittelun toteuttajan seuraavassa kokouksessaan, kun nyt esitellyistä arkkitehtikuvista saadaan hinta-arvio.

Uuden toimitilan sijainnin osalta asian esittelyssä todettiin se, että keskusteluissa on tullut vahvasti esille se näkökohta, että toimitilan tulisi sijaita nykyisten seurakuntatalojen ja pappilan välisellä rakentamattomalla tontin osalla.

Aikataulullisesti hankkeen on tarkoitus edetä niin, että suunnitteluvaihe toteutetaan tämän vuoden aikana ja rakentaminen vuonna 2018 siten, että uuden toimitilan käyttöönotto tapahtuisi vuoden 2019 alussa.

Kirkkoneuvoston 5.6.2017 pöytäkirja luettavissa täältä.

2017-06-09 16:07:00.0